Що добре, що – погано

(морально-етична бесіда)

 

Мета, Продовжувати вчити дітей оцінювати вчинки, добре ставитись до старших людей, турбуватись про них, співчувати, але і радіти успіхам. Виховувати дружні взаємовідносини між дітьми, звичку гратись, працювати, займатись разом, прагнення радувати дорослих добрими вчинками. Стимулювати вживання повних речень за допо­могою запитань типу. «Розкажи, як би ти вчинив?». Вчи­ти дітей відповідати на запитання: який? яка? Збагачува­ти словник дітей прикметниками: добрий, уважний, ввічливий, співчутливий, чемний.

Обладнання. Картини із серії «Оціни вчинок», квіти чер­воного і синього кольору, дві ляльки: Снігова королева і По­пелюшка.

Попередня робота.

Читання оповідання «Просто бабуся», казок «Снігова ко­ролева», «Попелюшка», проведено морально-етичні бесіди за

допомогою картин «Оціни вчинок»,  дидактичні ігри «Оціни вчинок», «Що добре, що — погано».

Хід заняття

Діти граються на килимку.

Вихователь. Один, два, три, чотири, п'ять — всі закінчили гратися.

Діти, покажіть мені, будь ласка, як ви вмієте складати іграшки. Які ви в мене молодці!

Діти, давайте станемо в коло.

«Доброго ранку!» — мовлю за звичаєм.

«Доброго ранку!» — кожному зичу я.

«Доброго дня вам!» — людям бажаю.

«Вечора доброго» — зустрічних вітаю.

І усміхаються в відповідь люди —

Добрі слова ж бо для кожного любі.

Вихователь. Діти, візьміть один одного за руки, закрийте очі. Давайте тепло своєї душі передамо один одному. Я бажаю вам здоров'я, тепла, мудрості, гарного настрою, поваги один до одного. Я вас дуже всіх люблю.

Всі відчули тепло один одного. А зараз, діти, сядьте  на свої місця.

Діти, в світі є добрі і погані вчинки.

Ось сьогодні ми з вами будемо говорити «Що добре, а що — погано».

Вихователь. У вас на підлозі є квітки — червона і синя. Червона квітка це добрі вчинки, а синя — навпаки, що означає?

Діти. Погані вчинки.

Вихователь.  А тепер   послухайте  і   оцініть  поведінку хлопчика, про якого я зараз вам прочитаю.

(Читання оповідання «Хіба так граються?»).

Вихователь. Якою квіткою ви оцінили б Сашка?

(Відповіді дітей).

Вихователь. Бачу ви в мене розумні, добрі, чемні, слух няні діти, вмієте ділитись іграшками. Діти, а зараз ми з вами розглянемо картину.

(Виставляю картину «Про скупого хлопчика»).

Діти, послухайте запитання, які я поставлю до цієї кар­тини.

 — Як ви гадаєте, де знаходиться хлопчик?

  Що робить хлопчик?

  Чи можна так чинити?

  Діти, хто хоче скласти розповідь про цього хлопчи­ка?

(Розповідь дитини).

А як би ти вчинив?

  Діти, ви б хотіли мати такого  товариша?

(Відповіді дітей).

Вихователь. Діти, оцініть, будь ласка, вчинок цього хлопчика.

Бачу ви в мене не скупі, гарні діти.

(Виставляю другу картину).

Вихователь. А що можна розповісти про цих дітей? Як можна сказати про цю дівчинку?

(Відповіді дітей).

Вихователь. Недарма я вас так люблю. Молодці.

Діти, а зараз ви будете працювати самостійно.

У всіх у вас є конверти з картинками, про добрі і по­гані вчинки. Ви повинні оцінити і покласти таку квітку, яка б відповідала вчинкові, а після — перевірити один од­ного.

Починайте працювати. Нагадую! Червона квітка — це добрі вчинки, а синя — це погані вчинки.

(В процесі роботи дивлюсь, запитую, допомагаю). 

Вихователь. Діти, ви в мене молодці, всі правильно оцінили вчинки.

Я ще раз пересвідчилась, що ви — дуже чуйні діти.

Все прибрали і склали в конверт.

Вихователь. Діти, подивіться, що це?

Діти. Сонечка.

Вихователь. Який вираз обличчя у сонечок?

Діти. Веселий і похмурий.

Вихователь. Від чого можна засмутитись?

(Відповіді дітей).

Вихователь. Від чого можна радіти?

(Відповіді дітей).

Вихователь. У вас на столах є пелюстка. Візьміть і по­думайте, до якого сонечка підходить пелюстка.

А зараз до мене підійдуть дівчатка, а хлопчики пе­ревірять, чи правильно дівчата виконали завдання.

А зараз хлопчики підходьте, а ви, дівчатка, перевірте хлопчиків.

Молодці. Всі впорались із завданням.

(Дзвенить дзвіночок).

Вихователь. Мені здається хтось під'їхав. Хтось на ко­нях, чи на санках, чи на кареті приїхав.

(Іду подивитись, беру ляльок: Снігову королеву і Попе­люшку).

Вихователь. До нас в гості завітали Снігова королева і Попелюшка.

Діти, подивіться, яка гарна Снігова королева, яка вона

горда, який в неї гарний одяг. Але вона жорстока, холод­на, зла, в неї льодяне серце. Пригадайте, вона ледь не пе­ретворила любляче серце Кая на льодяне. З Сніговою ко­ролевою дуже холодно.

А ось друга наша гостя — Попелюшка. В неї не таке гарне вбрання, як у Снігової королеви, але вона добра, мила, працелюбна, готова всім прийти на допомогу, по­жаліти всіх: і людей, і тварин.

  Діти, у вас на столах є маленькі сердечка. Зараз по­думайте і подаруйте своє сердечко тій гості, яка вам спо­добалась.

(Діти відносять сердечка за бажанням).

  Діти, поясніть, будь ласка, чому ви так вчинили?

А зараз давайте запросимо наших гостей з нами пове­селитись.

(Звучить фонограма пісні «Якщо добрий ти»).

Висновок.

2 дітей сердечка подарували Сніговій королеві (за її красу, і щоб в неї розтануло серце, стало теплим).

10 дітей подарували сердечка Попелюшці.


Інші виховні години Ви маєте можливість знайти в КАТАЛОЗІ ФАЙЛІВ

Каталог файлів