19:24
Психолого-педагогічний консиліум з адаптації учнів 5-го класу в середній ланці школи
У 5-му класі діти переходять до нової системи навчання: " класний керівник – учителі-предметники”. Учні школи-інтернату працюють за класною системою, залишаючись в одному класі та очікуючи приходу вчителів. Перехід з початкової школи в середню співпадає з новоутворенням віку – перехід від дитинства до підліткового віку. Багато дітей вважають цю подію важливим кроком у своєму житті: стають дорослішими, розпочинають " нове життя ”. У п’ятикласників відбувається зрушення у розвитку самосвідомості, прагнення до дорослості та самостійності, формується нова поведінка. Тому у цей вік можливі стреси в учнів: тривога, боязкість, або великі збудження, гіперактивність. Школярі можуть ставати неорганізованими, порушувати дисципліну. Тому, для максимального врахування індивідуальних можливостей учнів,полегшення процесу адаптації в Селятинській школі-інтернаті проведено психолого-педагогічний консиліум з адаптації учнів 5-го класу в середній ланці школи. Вчителів школи було поділено на групи: 1 група – вчителі природничо-математичного циклу, 2 група – вчителі суспільно-гуманітарного та художньо-естетичного циклів. Керувала роботою консиліуму практичний психолог школи Григоряк Галина Василівна, а допомогала їй класовод 1-го класу Косар Іванна Василівна. На високому рівні пройшло спілкування педагогів школи з практичним психологом школи, прийнято рекомендації щодо подальшої роботи класного керівника 5-го класу, практичного психолога, соціального педагога та учителів-предметників, які працюють з п’ятикласниками.
 
1. Розробити рекомендації вчителям-предметникам, класному керівнику 5-го класу. 
Практичний психолог школи До 14.01.13р. 
2. Враховувати вікові, психічні, психологічні, характерологічні особливості дітей під час навчально-виховного процесу. 
Вчителі-предметники, кл. керівник Постійно 
 3. Будувати співробітництво на основі доброзичливості й довіри, а не ускладнювати стосунки з учнями, які мають високі показники нервового порушення: емоційно-нестійкі, агресивні, збуджені, вразливі. 
Вчителі-предметники, кл. керівник Постійно 
4. Провести тренінгове заняття " Формування позитивної мотивації до навчання в учнів середньої школи ”. 
Григоряк Г.В. Лютий, 2013р. 
5. Особливу увагу приділяти учням, які швидко стомлюються, втрачають здатність продуктивно працювати. 
Вчителі-предметники Постійно 
6. Провести індивідуальні бесіди з учнями, котрі показали низький рівень психофізичної адаптації до навчання в середній ланці, а також з їхніми батьками з питань режиму дня, харчування та відпочинку. 
Григоряк Г.В., класний керівник ІІ семестр, 2013р. 
7. Створювати ситуацію успіху для дітей, у яких занижена самооцінка, підвищена тривожність та учнів з низьким соціометричним статусом. 
Вчителі-предметники Постійно 
8. Взяти під чіткий контроль роботу з учнями високого рівня навченості (за результатами 4-х класів) для недопущення зниження якості навчання. 
Вчителі-предметники Постійно 
9. Проводити індивідуальну роботу з неадаптованими дітьми до життя. 
 Соціальний педагог, практичний психолог, вихователі 
10. Налагодити співпрацю вчителів-предметників, які викладають у 5-му класі з вчителями 4-го класу. 
Михайлюк О.Я. ІІ семестр, 2013р. 
11. Розробити графік відвідин вчителями-предметниками, які будуть викладати в 5-му класі, уроки в 4-му класі. 
Михайлюк О.Я. ІІ семестр, 2013р. 
12. Тримати в полі зору учнів з неблагополучних сімей. 
Колісник А.Л. - класний керівник 5-го класу 

 Робота з учнями, котрі мають низький рівень загальнонавчальних умінь

 І. Методи роботи:
 
• перехід від простого до складного; 
• стимулювання ситуацій успіху. 

ІІ. Етапи роботи: 

1. Виявити рівень сформованості навичок і моливостей учнів. 
2. Створити в класі моральний клімат, що допоможе розкрити позитивні риси характеру учнів з низьким рівнем досягнень. 
3. Розробити індивідуальну програму навчання для таких учнів, використовуючи у навчанні:
 
• картки-інструкції та роботу зі зразка; 
• індивідуальний тренінг, індивідуальний підбір переліку робіт; 
• консультації сильних учнів;
 • систематичний контроль виконання домашніх завдань; 
• оцінювання знань з урахуванням можливостей учнів; 
• використання похвали для подолання невпевненості учнів у собі і страху перед 
поганою оцінкою. 

 Робота з учнями, котрі мають високий рівень інтелекту

 І. Методи роботи: 

• стимулювання творчості учнів;
 • індивідуалізація навчання.

 ІІ. Етапи роботи: 

1. Виявити рівень сформсваності вмінь і навичок учнів. 
2. Удосконалювати їхнє вміння, інтерес і бажання. 
3. Під час закріплення матеріалу використовувати їх у ролі помічників-асистентів
      для роботи з іншими учнями класу. 
4. Давати самостійну роботу у формі індивідуальних диференційованих завдань, вправ,
     що розширюють і поглиблюють знання.
 5. Використовувати завдання підвищеної складності. 
6. Спрямовувати роботу на розвиток творчих 
7. Почати роботу з підготовки таких учнів до предметних олімпіад.


Переглядів: 7292 | Додав: fart | Теги: рекомендації консиліума, адаптація пятикласників, психолого-педагогічний консиліум | Рейтинг: 4.3/3
Всього коментарів: 3
0
3 Батько Сергія   [Матеріал]
А я вважаю, що найгірші вчителі – це «Байдужі».
І тут усе зрозуміло без коментарів, бо усе ясно за визначенням.
Ці вчителі найчастіше взагалі ігнорують помилки учнів.

0
2 Олена Олександрівна   [Матеріал]
Колеги! Вчитель може бути різним. Головне, щоб вчитель не був, як «тигр в засідці». :))
Бо такі вчителі як би смакують помилку учня, породжуючи в учнях відчуття непевності.
Вони сприймають помилку як черговий привід почитати йому мораль. Вони ніколи не зможуть створити
атмосферу довірчого спілкування та стати співробітниками учнів. «Тигрине» ставлення до помилок приводить
дітей до остраху дати неправильну відповідь, заважає вільно говорити, веде до психологічної
пригніченості. Шановні, не будьте «тиграми в засідці!».

0
1 Інтернет-новини   [Матеріал]
Я сказала б, що образ людини майбутнього –
це людина щаслива або, щонайменше, зі щасливим дитинством.
Серед якостей, які потрібно формувати в дітях, виділила б чотири основні:
1. Працьовитість.
2. Вдячність.
3. Терпимість.
4. Небайдужість.

Тамара Сергіївна Прошкуратова –
вчителька Драбівської загальноосвітньої школи імені С.В. Васильченка (Черкаська область),
керівник науково-творчої лабораторії «Пошук». 2001 року нагороджена званням Герой України
за видатні особисті заслуги перед державою в розвитку національної освіти,
розробки та впровадження сучасних методів навчально-виховного процесу,
відмінник народної освіти України (1984),
заслужений учитель України (1998).

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]